Şifre: Şifremi Unuttum
     
Üyelik
  Web Üyeliği
  Kullanım Kuralları
Balmed Hakkında
  Tüzük
  Bize Ulaşın
  Yönetim Kurulu
  Dernek Üyeliği
Kariyer
 
  Kariyer Alanı
Alışveriş
  Mağaza
İlan Panosu
  Emlak
  Vasıta
  Eşya
  Özel Ders
  Diğer



ANILAR
YENİ ASIR 4 HAZİRAN 1982 CUMA
BİNBAŞI'DAN HABER VAR
"NEWYORK - GELİBOLU KÜREKLE"
CUMHUR AYDIN'79
"KAYBOLUYORSUN"

"SON GÜN"
Regattanın son bölümü....

08.24 am:

BLUEBERRY Komuta Ekibi ve Mürettebatı, sabah eğitimini tamamladıktan sonra, görev yerlerine intikal etmek üzere iken, komşu tekne Kaptanı Mark, Cumartesi gecesi Ateşi anısını kendi kayıtlarına geçirmek için, ekibin güverte üzerinde toplu bir Aile Fotoğrafı’nı çekmek üzere iskele üzerinden bordaladı ve talebini iletti. Komuta Ekibi bunda bir sakınca görülmediğini beyan ederek, tayfa takımının düzgün donanım ve kıyafetle nizam içinde, boy sırasına göre, Üst güverte’ de dizilmesi komutunu verdi. En uzun boylu tayfa olmama rağmen sıranın başında niçin yer alamadığımı soracak iken, Komşu Tekne Kaptanı Mark’ın da BLUEBERRY nin Üst Güverte’sine zıplaması ile soru sormaktan vaz geçtim.

 

 

 

 

 

 

Çekimleri takiben, Kaptan Mark ile vedalaşıp, karşılıklı iyi niyetler, hayırlı yolculuk ve seyirler temenni edildi. Mürettebat zorunlu sabah aktiviteleri nedeni ile kurt gibi acıkmış görünüyordu. Saldırıya geçmemeleri için, güverteden hızla kabine dalıp, Ocakbaşı yaptım. Fethiye Regatta II nin son kahvaltısı olduğu için, üstelik günlerden Pazar olması nedeni ile kahvaltı sofrasının çok zengin olmasına özen gösterip, elde avuçta ne varsa, Kıç Güverte’deki masa üzerine, düzenli bir biçimde fora ettim.

     

Başbulaşıkçı ve Başdüvümcü Ovuz ile Eski Dz. Zabiti Talad- i Istanbulli ‘nin kahvaltı, Öğle ve Akşam Yemekler’ inde göstermiş oldukları hızlı ve itinalı servisleri ile tüm yemekler adeta bir Şölen Havası’ na dönüşüyordu.

08.59 am:

Sonbahar Mevsimi’ nin bu son günleri, masmavi gökte parıldayan güneş ve çevredeki yemyeşil çam ormanının atmosfere pompaladığı oksijen ile birleştiğinde baş döndürüyordu. Kahvaltı Masası’na oturmadan önce, Manastır Limanı İskelesi’nden sessiz bir biçimde ayrılıp, Göçek’e doğru dümen çevirdik.

 

 

Trainee Capt. Ovuz, dümenciliği kahvaltı sofrasına tercih etti.

İskele tarafında, Bedri Rahmi Koyu’nda, kendisinin kaya üzerine çizmiş olduğu muhteşem Çipura resminin, renkleri ile capcanlı durduğunu, biraz ötedeki koyda ise Sadıkoğlu’nun Yüzer Malikânesi’nin çekip gittiğini görüp çok sevindik.

09.42 am:

Komodor FEW ve FR II nin başarılı Baş Kaptanı, Fethiye’ li Gara Mustufaa Gaptan, FR II nin son gününün Seyir Planı’nı belirlemek üzere, Komuta Merkezi’ ne çekildiler.

 

Bunu fırsat bilen, Last Minute Passenger Cemoş derhal sigarasını yakıp, tellendirmeğe başladı. Trainee Dümenciler,Ovuz ve Talad-i bin bir dümen çevirerek, birbirlerinin elinden dümeni kapmaya ve rotayı kendi kafalarına göre çizmeye kilitlenmişlerdi.

 

Selametle yol almamız için, Visiting Skipper Al’den, Trainee’lere göz kulak olmasını rica ettim. Gerekli müdahaleyi takiben, BLUEBERRY ‘nin dümen suyu üzerindeki zikzaklı seyir, düzgün bir hat şekline dönüştü.

 

10.08 am:

Komuta Heyeti, Merkez’deki çalışmalarını tamamlayıp, Kıç Güverte’ye ayak bastığında, ortalığı derin bir sessizlik kaplamıştı. Cemoş, kahvaltı sonrası yaktığı, üçüncü sigarasını, tam olarak içmemiş olmasına rağmen, sigarasını denize atmayı bile düşünmüş, sonradan Komodor FEW in, Çevre ve Deniz Koruma konusu üzerine vermiş olduğu eğitimi hatırlayıp, böyle bir girişimden vaz geçerek, izmariti elinde küllük olarak kullandığı boş teneke bira kutusunun üzerindeki delikten içine atmıştı. 

Fethiye’li Gara Mustufaa Gaptan, Gemi Personeli’nin Kıç Güverte’de içtima etmesi komutunu verdi. Millet heyecanla O günün rotası ve faaliyetleri ile üzerine vazife olacak işlerin ne olduğunu merak etmekteydi.

Evet, Komuta Heyeti, FR II son günü itibari ile gerçek bir Denizcilik ve Yelkencilik Olayı planlanmıştı. Hakim Rüzgar Yönü ve Kuvveti, ince hesaplar sonucu tam olarak saptanmış, rota bu kuvvete göre çizilmişti.

Verilen bilgilendirme neticesinde, konunun herkes tarafından anlaşılıp anlaşılmadığı sorusu karsısındaki sessizlik, konunun anlaşılmış olduğunun bir ifadesi idi.

Sessizliği Komodor FEW ‘in    Bre Levent’ler….Bre Barbaros’un Torunları…..İlk hedefiniz Fethiye viya Göçek…İleri ..” şeklindeki narası bozdu. Bu komutu takiben güverte üzerindeki hummalı personel faaliyeti görülmeye değerdi.

Kimi halata, kimi ana yelkene, kimi usturmaçalara, kimi flok yelkene koşturdu. Halatların, yelkenlerin hışırtısı, Lacivert suyu yararak ileriye atılan BLUBERRY nin oluşturduğu dalgaların sesine karışıyordu.

11.54 am:

Göçek, BLUEBERRY nin kıçında kalmıştı, pruvada ise Fethiye heybeti ile karşımızda, Varış Limanı olarak tüm haşmeti ile görülmekteydi. Orsa ve Pupa Yelken gücü ile BLUBERRY hızla Ece Marina’ ya varmayı amaçlayıp, kendine biraz çeki düzen verip, birkaç gün dinlenmeyi düşünüyordu.

Öğle Yemeği menüsü için, FR II nin son günündeki Bakiye Kumanya Stoğu’nu gözden geçirdiğimde, FR II Ekibi’nin Volkswagen gibi çok çalışıp, hiç bir şey yememiş olduğunu fark ettim. Bu bakımdan, Öğle Yemeği yerine, Eski Dz. Zabiti Talad-i nin, FR I deki tutumunun aksine, bu defa FR II ye beraberinde getirmiş olduğu bol miktardaki ÜLKER markalı, çukulata, gofret, kek vb. ürün ile taze olarak muhafaza etmeyi başardığım, fındık, fıstık, badem, Antep Fıstığı, gibi çerezler eşliğinde kutu Efes Birası sunmayı yeğledim. FR II nin bu son gününde doğrusu, hiç kimsenin spagetti, çorba, melemen, sucuklu yumurta vb. a la Minute gıdalar tercih edeceğini, ayrıca tonla bulaşık yıkayacağını zannetmiyordum.

03.48 pm:

Göçek / Fethiye arasında tıramolalar ile hızla ilerlenmekte, buna karşın, FR II nin sonuna yaklaşıldıkça hüzünlü bir ortama  girildiği açıkça görülmekteydi. Başdüvümcü Ovuz, çoktan kamarasına inmiş, eşyalarını toplamış, bu arada bavulunu birkaç kez düzenleyip, yeniden boşaltmış ve tekrar düzenlemişti bile. Bavul toplama işi sona erdiğinde, ecnebiliğinin bir göstergesi olarak da, FR II boyunca biriktirilmiş olan, atık maddeleri, cam/plastik/kâğıt olarak tasnif edilerek ayrı çöp torbalarına konması işine girişti.  FR II süresince tüketilen gıdalardan artan organik atıklar, Komodor FEW in tetkik ve onayı ile lacivert suların derinliklerine bırakılmıştı. Ovuz dışındaki tayfa takımı, Ece Marina uzaktan seçildiğinde kamaralarına inerek, giysi ve diğer levazımatlarını, torbalarına tıkıştırarak, teknenin tahliyesine hazır duruma geldiklerinin işaretini verdiler.

04.23 pm:  

 

Sancakta tarafımızda kalan Letoonia Tatil Köyü geçildiğinde, iskele rampalamasında deneyim kazanmış Trainee Kaptan adayı Talad- i,Fethiyeli Gara Mustufaa Gaptan’ ın yüksek müsaadeleri ile tekrar dümene geçti ve kıvrak hareketler ile Ece Marina’nın Lombar Ağzı’ndan limana süzüldü. BLUEBERRY yi emaneten alıp, kira ödediğimiz Yatçılık Şirketi elemanlarının bir bölümü rıhtıma dizilmiş, merak ve kuşku ile bekleşmekteydi. Tedbir amacı ve kolaylık nedeni ile BLUEBERRY nin, sigortalandığı şirketin Sigorta Eksperi de rıhtımdaki yerini almıştı. Yanaşmamızı takiben hızla güverteye atlayan Sigorta Eksperi ve Sorumlu Yatçılık Şirketi elemanı, teknenin orasına, burasına, şurasına, ötesine, berisine baktığında, BLUEBERRY nin Nur topu gibi sapasağlam olduğunu görünce şaşkınlıklarını gizleyemediler.

Komuta ekibi ise, hiç çekinmeden BLUEBERRY deki tüm aksaklık ve eksiklikleri bir bir ilgili sorumlu elemana aktararak, bunların bir daha tekerrür etmemesini bildirdi. Sorumlu CEO nun yüzü kızardı.

04.48 pm:

 

Ekibin hızla tekneyi tahliye etmesini takiben, eşyalar bir çek çek araba yardımı ile Honda Civic’ in bagajına yerleştirildi.

Ece Marina’ nin muhteşem Duş & WC lerindeki kişisel bakımları takiben Vedalaşma Seremonisi için, Fethiye Kordonboyu’ndaki bir Café de, çay ve tost eşliğinde övgü dolu konuşmalar yapıldı. FR III de tekrar bi arada olmak üzere kucaklaşıldı.

 

Honda Civic’ in rotasını İzmir’e doğru çevirip hareket ettiğimde, dikiz aynasından Fethiye’ li Gara Mustufaa Gaptan ve  onunla birlikte kalan Cemoş ile Talad- i nin arkamızdan bir kova su döktüğünü gördüm.

05.23:

Fethiye / İzmir arasında, cennet gibi bir bölgeden hızla ilerlerken, Komodor FEW, Visiting Skipper Al ve eski Başdüvümcü, yeni Trainee Captain Candidate Ovuz FR II nin değerlendirmesini yapıyorlardı.

Hedef Çine’ deki “  KÖFTECİ  DEDE    idi...

 

 

THE END

<<< geri

Diğer Yazıları:
 
eNroll® CM
BALMED, İzmir Koleji ve Bornova Anadolu Lisesi Mezunlar Derneği 2018